نرم افزار لوگو زیمنس SIMATEC نرم افزاریست که به شما امکان مشاهده و دسترسی سریع به اطلاعات کامل نرم افزار لوگو زیمنس را می دهد .

نرم افزار لوگو زیمنس دارای دو مدل با صفحه نمایش و بدون صفحه نمایش هستند. مدل های با صفحه نمایش دارای 6 خط برنامه با 20 کاراکتر در هر خط و 3 رنگ پس زمینه است و از طریق اترنت متصل می شوند. چهار کلید عملکردی روی آن اجازه ی نظارت و عملیات بسیار کارآمد را می دهد. به منظور درخواست های بیشتر می توان از پنل SIMATIC HMI استفاده کرد. نرم افزار لوگو زیمنس مدل های جدید دارای 6 خط با 16 کاراکتر در هر خط است. در این مدل ها از طریق تلفن همراه (GSM) می توان ارتباطات از راه دور را برقرار کرد. همچنین هماهنگ سازی زمان و تشخیص موقعیت (GPS) توسط ماژول ارتباطی CMR فراهم می شود.

نرم افزار لوگو زیمنس به معنی کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی میباشد .
در اصل میتوان گفت با پیشرفت صنعت تابلوهای قدیمی که پر از رله و کنتاکتور و تایمر وکانتر بود جای خودرا به پی ال سی داده و نظم جدیدی را پذیرفته است. امروزه تابلوهای کنترل معمولی ( رله‌ای ) خیلی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و جای خود را به تابلوهایی شامل نرم افزار لوگو زیمنس داده اند . 
طراحی تابلو ها ی کنترلی قدیمی دارای معایب زیادی بود که میتوان به وزن بیشتری سیم کشی ها ، سیم‌کشی تابلو کار بسیار زیادی می‌طلبد نرم افزار لوگو زیمنس و سیستم را بسیار پیچیده می‌کند.در نتیجه عیب‌یابی و رفع مشکل آن بسیار پرزحمت خواهد بود .
با بوجود آمدن نرم افزار لوگو زیمنس، طراحی سیستم‌های کنترلی بطور بسیار چشمگیری پیشرفت کرده است. از مزایای به کاربردن PLC در تابلوهای کنترلی میتوان به کاهش استفاده از سیستم کنتاکتور ، رله ای ( تا ۸۰٪ (، کاهش توان مصرفی و عیب یابی آسان اشاره نمود .
از بزرگترین مزیت های نرم افزار لوگو زیمنس برنامه پذیر بودن آن است که باعث میگردد در صورت نیاز به تغییر در سیستم کنترلی ( برعکس سیستم‌های قدیمی ) تنها با نوشتن چند خط برنامه و بدون تغییر در سیم بندی این کار را انجام دهید .در نتیجه وقت و هزینه بسیار بسیار اندکی صرف انجام اینکار خواهد شد.
بنابراین میتوان گفت پی ال سی ابزاری است که با درک نسبی محیط کار از طریق سیگنالهای ورودی وپردازش سیگنالها مطابق برنامه داده شده فرمانهای لازم خروجیهای مناسب را صادر میکند. 

نرم افزار لوگو زیمنسکوچکترین پی ال سی ساخت شرکت زیمنس میباشد نرم افزار لوگو زیمنس که باکارائی بالا و وزن کم در صنایع و ماشین آلات بسته بندی پرکنها ، پله برقی و غیره کاربرد دارد . این خانواده از پی ال سی دارای صفحه نمایش بوده وتوسط کلیدهای روی آن یا به کمک کامپیوتر قابل برنامه ریزی میباشد.

مشخصات فنی :